پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227438
چهارمحال وبختياري دومين استان بيکار کشور/نرخ اشتغال ناقص ۹.۵ درصد شد
تاریخ انتشار : 1395/10/12 11:18:42
نمایش : 1214
بررسي نرخ بيکاري در استان‌هاي مختلف نشان مي‌دهد استان کرمانشاه همچنان با ۲۰.۳ درصد بالاترين نرخ بيکاري را دارد و پس از آن استان چهار محال و بختياري با ۱۹.۸ درصد قرار گرفته است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اشتغال ناقص در مورد فردي  بکار مي‌رود که به دلايلي همچون پيدان نکردن کار بيش‌تر، رکود بيکاري و قرار داشتن در فصل غيرکاري کمتر از ۴۴ ساعت در هفته کار کرده باشد.

يافته‌هاي مرکز آمار از «نرخ» اشتغال ناقص که نسبت جمعيت اشتغال ناقص به جمعيت فعال را نشان مي‌دهد، حکايت از آن دارد که در تابستان امسال ۸.۳ درصد از جمعيت فعال ۱۰ ساله و بيشتر(افراد شاغل يا بيکاران در سن کار) داراي اشتغال ناقص بودند. اين شاخص در بين مردان ۹.۴ درصد و در بين زنان نيز ۳.۷ درصد در تابستان امسال بوده است.

همچنين «سهم» اشتغال ناقص که درصد جمعيت شاغل داراي اشتغال ناقص را نشان ‌مي‌دهد ۹.۵ درصد است در حالي که اين ميزان در مدت مشابه سال گذشته ۸.۵ درصد بوده است.

مقايسه سهم اشتغال ناقص در بين استان‌ها حاکي از آن است که استان گلستان با ۱۹.۷ درصد بالاترين سهم اشتغال ناقص را به خود اختصاص داده است. اين رقم در استان زنجان با ۳.۵ درصد کم‌تر از استان‌هاي ديگر است.

علاوه بر اين بررسي نرخ بيکاري در استان‌هاي مختلف نشان مي‌دهد استان کرمانشاه همچنان با ۲۰.۳ درصد بالاترين نرخ بيکاري را دارد و پس از آن استان چهار محال و بختياري با ۱۹.۸ درصد قرار گرفته است. از سوي ديگر پايين‌ترين نرخ بيکاري با ۶.۷ درصد مربوط به استان مرکزي است.

از طرفي مقايسه نسبت اشتغال بين استان‌هاي کشور حکايت از آن دارد که استان زنجان با ۴۱.۴ درصد بالاترين نسبت اشتغال و استان سيستان و بلوچستان با ۲۸.۴ درصد پايين ترين نسبت اشتغال را به خود اختصاص داده‌اند. نسبت اشتغال کشور در تابستان ۳۵.۳ درصد از سوي مرکزي آمار ايران اعلام شده است.

مقايسه استان‌ها به لحاظ بخش‌هاي عمده فعاليت اقتصادي نيز نشان مي‌دهد در بخش کشاورزي بيشترين شاغلان در استان خراسان شمالي با نرخ ۳۹.۸ درصد مشغول به کار بوده‌اند و در مقابل استان تهران با ۱.۸ درصد کمترين شاغلان در بخش کشاورزي را داشته است. شاغلان بخش کشاورزي در کل کشور ۱۹.۴ درصد در تابستان بوده است.

سهم شاغلان در بخش صنعت نيز در کل کشور ۳۱.۵ درصد بوده است؛ استان البرز با ۴۴.۷ درصد بيشترين و استان‌ آذربايجان غربي با ۲۰ درصد کمترين درصد شاغلان را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنين بخش خدمات از اشتغال کشور در تابستان امسال ۴۹.۱ درصد بوده است؛ در اين بخش استان تهران با ۶۵.۸ درصد بالاترين و استان زنجان با ۳۲.۶ درصد پايين ترين درصد شاغلان در بخش خدمات را به خود اختصاص داده‌اند.
*مهر
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html